فن سانتریفیوژ فورواردفن سانتریفیوژ فوروارد
فن سانتریفیوژ فوروارد

هواکش سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ فوروارد

نوع پروانه فوروارد forward

در دو تیپ یک طرفه و دوطرفه

تعداد پره بسته به سایز پروانه از ۲۰  الی  ۸۰pcs پره

قابلیت تولید از قطر ۳۵cm  الی ۳۵۰cm سانتیمتر

ظرفیت هوا در فشار استاندارد از ۲۰۰۰m3/hr الی ۴۰۰۰۰۰m3/hr در ساعت

فشار استاتیکی در فشار استاندارد از  ۲۵۰pascal الی ۱۰۰۰۰pascal

محاسبات و طراحی با مدرنترین نرم افزار روز دنیا

هواکش سانتریفیوژ

کاربرد

هواکش سانتریفیوژ در سیستم های سیرکولاسیون ، تهویه مطبوع ، گرمایش و صنعتی در هوای محیط هایی که خوردگی مکانیکی یا شیمیایی دارند مورد استفاده قرار می گیرند و دارای راندمان حداکثر ۸۰% می باشند.

هواکش سانتریفیوژ

مشخصات فنی

الکتروموتور

الکتروموتورهای استاندارد تکفاز و یا سه فاز ساخت کشورهای اروپای غربی از کارخانجات معروف ( AEG , SIEMENS , VEM , ABB ) و یا الکتروموتور ساخت موتوژن ، الکتروژن ایران و یا الکتروموتورهای ضد انفجار استفاده میگردد. 

هواکش صنعتی, موسسه سانتریفیوژ فن

شاسی

شاسی دستگاه هواکش ها ازانواع ورق های فولادی در مدلهای سبک و از انواع نبشی های صنعتی یا ناودانی های صنعتی در مدلهای سنگین و در فن های عظیم از تیرآهن های صنعتی  بصورت تک پل و یا دوبل ساخته شده و جهت جلوگیری از انتقال ارتعاش بین شاسی ها از لرزه گیرهای استاندارد استفاده میشوند .

هواکش صنعتی, موسسه سانتریفیوژ فن

یاتاقان

یاتاقان بلبرینگ ها از انواع سبک تا بلبرینگ  های اروپایی و ژاپنی در مدلهای پیم دار تا مدل های قفل دار نسبت به نوه دستگاه استفاده می شوند و در برخی از مدل ها از یاتاقان بلبرینگ های خنک شونده روغنی یا آبی برای کاهش دما در سیستم های خاص نصب می شوند

هواکش صنعتی, موسسه سانتریفیوژ فن

پروانه

ایمپلر یا پروانه از قطر ۲۵cm تا قطر ۳۵۰cm ساخته میشود و ضخامت ورق آن ها از ۱mm  تا ۲۵mm نسبت به قطر پروانه در نظر گرفته میشود و متریال آن ها از ورق گالوانیزه یا استیل ها ویا انواع ورقهای فولادی و ضد سایش وآتش خوار و در برخی از محصولات از فایبر گلاس یا pp و پی وی سی استفاده میشوند

تفاوت بین هواکش سانتریفیوژ دمنده و هواکش سانتریفیوژ مکنده

شکل پره ، فن هواکش صنعتی را از دمنده و مکنده بودن متمایز میکند و نسبت فشار است که می تواند به آن دست یابد. به طور کلی، دمنده می تواند نسبت فشار بالاتر تولید کند. همانطور که طبق استاندارد انجمن آمریکایی مهندسان مکانیک (ASME)، نسبت مشخص فشارهواکش دمنده بر فشار هواکش مکنده  تعریف می شود.

آزمایشات موجود در هواکش سانتریفیوژ مکنده گریز از مرکز و منحنی ها بر اساس استاندارد SCFM هوا است. تولیدکنندگان هواکش مکنده ، استاندارد را به عنوان هوا تمیز و خشک با تراکم ۰٫۰۷۵ پوند وزن در هر فوت مکعب (۱٫۲ کیلوگرم بر متر مربع)، با فشار سنج در سطح دریا ۲۹٫۹۲ اینچ جیوه (۱۰۱٫۳۲۵ کیلو وات) و دمای ۷۰ درجه فارنهایت (۲۱ درجه سانتیگراد).

انتخاب یک فن گریز از مرکز سانتریفیوژ برای کار در شرایطی غیر از هوای استاندارد نیاز به تنظیم هر دو فشار استاتیک و قدرت دارد.

در ارتفاع بالاتر از استاندارد (سطح دریا) و دمای بالاتر از استاندارد، تراکم هوا پایین تر از تراکم استاندارد است. اصلاح چگالی هوا باید برای هواکش دمنده گریز از مرکز که برای کار مداوم در دماهای بالاتر تعریف شده است، باشد. هواکش سانتریفیوژ، چه از نوع هواکش مکنده و چه از نوع هواکش دمنده بدون توجه به تراکم هوا، یک مقدار ثابت هوا را در یک سیستم معین جابجا می کند.