تهویه هوای ماینر بیت کوین

مشخصات فنی هواساز
جولای 19, 2018
هواکش سالن بدنسازی
سیستم تهویه مطبوع سالن های ورزشی
آوریل 9, 2021
نمایش همه

تهویه هوای ماینر بیت کوین

تهویه هوای ماینر بیت کوین

تهویه هوای ماینر بیت کوین

تهویه هوای ماینر بیت کوین

یکی از مهمترین مواردی که پس از انتخاب سخت افزار و دستگاه استخراج بیت کوین و برق مورد نیاز دستگاه  مورد توجه قرار می گیرد ، برنامه ریزی برای حذف و کاهش گرمای تولید شده توسط دستگاه بیت کوین ماینر (تهویه هوای ماینر بیت کوین) است.

فن موجود در دستگاه های استخراج یا ماینرهای بیت کوین معمولاً حدود ۲۰۰ CFM (فوت مکعب در دقیقه) هوای گرم را تخلیه می کنند. پس خلاص شدن از شر گرمای تولید شده توسط  دستگاه های ماینر بیت کوین ، برای روند بهره برداری و همچنین برای سلامت دستگاه استخراج و در نهایت سودآوری آن حیاتی است. 

شما نه تنها باید کل هوای تولید شده توسط ماینر بیت کوین خود را در نظر بگیرید ،  بلکه باید اندازه فضای محل کار ماینرها و حتی دمای هوای محیطی که ماینرها در آن کار می کنند را نیز در نظر بگیرید.

روش های خنک سازی دستگاه ماینر

  • خنک سازی دستگاه ماینر با کولرگازی و چیلر

دستگاه های تهویه معمولی خانگی و کولرگازی تنها قادر هستند فقط هوای گرم چند سیستم کوچک را خنک سازی کنند و در برابر این گرمای ایجاد شده ناتوان هستند . همچنین هزینه برق و تاسیسات مورد استفاده در این روش بسیار پرهزینه است . همچنین باید توجه کرد که استفاده از چیلر نیازمند زیرساخت و تاسیسات قوی ساختمانی است .

استفاده از کولر گازی شاید به صرفه تر باشد اما توقفات ناگهانی و رستارت شدن های مداوم به دلیل گرمای مداوم تولید شده توسط دستگاه های ماینر باعق کاهش طول عمر کولر ، افزایش هزینه برق و کم شدن توان گاز خنک کننده در طولانی مدت خواهد شد . اصولا کولر گازی فقط برای مصارف خانگی و اداری طراحی شده و استفاده مدام از ان بسیار پر هزینه است . 

  • خنک سازی دستگاه ماینر با فن سانتریفیوژ

انواع هواکش صنعتی می توانند حجم زیادی از هوا را جابجا کنند . همچنین با توجه به حجم هوا و ابعاد اتاق و نیز دمای تولید شده توسط دستگاه ها براحتی می توان محاسبه کرد چه میزان دما و هوای گرم تولید می شود . در مزارع بیت کوین و با توجه به استفاده همزمان از چندید دستگاه به صورت موازی در یک محیط سربسته  بهتر است از فن سانتریفیوژ استفاده شود.

خروج هوای گرم شده از طریق اگزاست فن و یا فن های خروجی سقفی برای فشرده کردن هوا و اجازه خروج هوای گرم از طریق پنجره ها یا کرکره های موتوری یک روش محبوب در حذف گرما از یک مزرعه تولید بیت کوین است. اندازه اتاق یا سازه نیز همراه با تعداد ماینرهای موجود فاکتور مهمی است. به طور معمول هرچه اتاق بزرگتر و تعداد ماینرهای بیت کوین بیشتر باشد ، CFM بیشتری نیز مورد نیاز است.

یک مثال کلی می تواند یک ساختمان فلزی  ۴ متر در ۳ متر با ارتفاع سقف متوسط ۳ متر فضای حدود ۳۶ مترمکعب فضا ایجاد می کند . اگر این اتاق پر از دستگاه ماینر باشد ممکن است لازم باشد هوا را به سرعت هر ۱۰ ثانیه عوض کنید. اگر اعداد را به واحد انگلیسی فوت تبدیل کنیم محاسبه به این شکل است .

۳۰*۳۰*۲۰ = ۱۸۰۰۰ ft3 فوت مکعب

تهویه هر ۱۰ ثانیه = ۶ بار در دقیقه

۶ ضربدر ۱۸۰۰۰ فوت مکعب = ۱۰۸۰۰۰ CFM

پس شما به  ۱۰۸،۰۰۰ CFM (فوت مکعب در دقیقه) هوا نیاز دارید تا بتوانید مقدار کافی هوای برای فن ها را تامین کنید تا فشار از دست رفته به حداقل برسد.

یا مثال دیگر اگر در یک سالن استخراج و مزرع بیت کوین به ازای هر دستگاه ماینر با توان مصرفی تقریبی ۱۵۰۰ وات ،  تخلیه و جابجایی هوا باید در حدود ۳۵۰ مترمکعب در ساعت باشد. 

استفاده از فن سانتریفیوژ در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز شما می تواند هوای گرم شده در اتاق و سالن های ماینر را کاهش دهد.

 

شرکت اصفهان سانتریفیوژ فن تولید کننده انواع فن و هواکش صنعتی ، ارائه انواع هواکش و طراحی سیستم تهویه و خنک سازی مورد نیاز برای سالن ها اختصاصی و مزارع بیت کوین استخراج بیت کوین می باشد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید .

۰۳۱۳۳۶۹۰۲۷۲ – ۰۹۱۳۳۲۵۹۷۲۷

۰۹۱۳۸۰۴۸۰۳۲