سیستم تهویه مطبوع سالن های ورزشی

تهویه هوای ماینر بیت کوین
تهویه هوای ماینر بیت کوین
فوریه 23, 2021
هواکش صنعتی در یزد
هواکش صنعتی در یزد
ژوئن 12, 2021
نمایش همه

سیستم تهویه مطبوع سالن های ورزشی

هواکش سالن بدنسازی

هواکش سالن بدنسازی

سیستم تهویه مطبوع سالن های ورزشی

یکی از مهمترین مسائل در سالن های ورزشی مسئله تهویه هوا است و تامین هوای مورد نیاز و استفاده از سیستم های تهویه مطبوع سالن های ورزشی همواره از دغدغه های مسئولین ورزشی است . ورزش و باعث ایجاد تعریق در ورزشکاران می شود و هوای ناطبوع ایجاد شده از گرما و بوی عرق بدن ورزشکاران باید از محل فعالیت ورزشی اهم از سالن های چندمنظوره و یا سالن های بدنسازی تخلیه شود. تخلیه هوای نامطبوع برای جلوگیری از انتقال بیماری ها و تولید قارچ و هوای سمی در فضای سال ورزشی است .

هواکش سالن بدنسازی - سیستم تهویه مطبوع سالن های ورزشی

هواکش سالن بدنسازی – سیستم تهویه مطبوع سالن های ورزشی

سیستم تهویه باشگاه بدنسازی

باشگاه های بدنسازی به دلیل استفاده از دستگاه های ورزشی عموتا مکانیکی و برقی ، معمولا در فضاهای سربسته ایجاد می شود . همچنین این سالن ها اغلب در زیرزمین تعبیه می شود تا فضا و تجهیزات لازم برای کار و استراحت اعضا فراهم شود. در چنین فضاهایی با وجود فعالیت ورزشی ورزشکاران ، بوی عرق و گرما ایجاد شده باعث ایجاد هوای نامطبوع می گردند . در چنین شرایطی استفاده از هواکش های صنعتی و فن سانتریفیوژ یک گزینه بیار مناسب است .

مطالب مرتبط : هواکش صنعتی چیست ؟ 

عوامل مهمی که باید قبل از خرید یک هواکش برای سالن بدنسازی خود در نظر بگیرید

 قیمت: آیا یک هواکش بزرگ بدنسازی هزینه زیادی دارد؟
چند نکته که بر قیمت و هزینه یک هواکش بزرگ  تأثیر می گذارد:

  • اندازه فن
  • تعداد تیغه ها
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • سایر ویژگی های سفارشی 

برای بررسی این موارد حتما با یک کارشناس مشورت کنید . 

 ابعاد : انتخاب فن مناسب با فضا و ابعاد سالن بدنسازی

  • اندازه تیغه ها
  • ابعاد هواکش
  • حجم هوا

حجم هوای تولید شده ، فضای سالن ، تعداد تجهیزات و حتی افراد حاضر در سانس ها مختلف باید اندازه گیری شود. 

کیفیت محصول : کیفیت قعات محصول ضمانت دوام و کارایی هواکش است.

مانند هر قطعه از تجهیزات صنعتی ، عوامل مختلفی برای تعیین دوام یک طرفدار ورزش وجود دارد. برخی از تولیدکنندگان از قطعات با کیفیت پایین استفاده می کنند تا بتوانند از قبل قیمت کمتری را شارژ کنند ، با این حال این فن ها احتمالاً به اندازه فن های گران قیمت و با کیفیت بالاتر دوام نخواهند داشت.

صدای تولید شده : کاهش نویز و صدای ایجاد شده توسط هواکش بدنسازی

طبق انجمن سلامت شنیداری زبان و گفتار آمریکا ، صداهای با ۸۵ دسی بل در محیط های بسته ، اگر بیش از ۸ ساعت به صورت مداوم به گوش برسد ، می توانند منجر به کاهش شنوایی شوند. یکی از مزایای زیاد استفاده از فن سانتریفیوژ در سالن ورزشی ، میزان بسیار کمی صدا است که تولید می کند. برخلاف سیستم های تهویه مطبوع  HVAC و فن های کوچک صنعتی که برای کارکرد نیازمند به چندین قطعه پر سر و صدا یا یک موتور بزرگ نیاز دارند ، فن های سانتریفیوژ برای بهبود جریان هوا با سرعت کم ساخته می شوند که کمترین سر و صدا را تولید می کند . 

شرکت اصفهان سانتریفیوژ فن با سابقه طولانی در زمینه تولید و راه اندازی انواع فن های سانتریفوژ ، آماده ارائه محصول هواکش سانتیفیوژ سالن های ورزشی و باشگاه های بدنسازی است. 

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

۰۳۱۳۳۶۹۰۲۷۲ – ۰۹۱۳۳۲۵۹۷۲۷

۰۹۱۳۸۰۴۸۰۳۲